Kaszę manną otrzymuje się przez mielenie oczyszczonych ziaren pszenicy. Jest bogata w witaminy z grupy B, ma wysoką zawartość jodu, jest lekkostrawna i łatwo przyswajalna. Dzięki swoim walorom smakowym jest doskonałym dodatkiem do wielu potraw. Polecany jest ten specyfik dla małych dzieci i osób starszych, a także dla tych, którzy nie jedzą mięsa. Otrzymuje się ją przez mielenie oczyszczonych ziaren pszenicy.

Jak powstaje kasza manna i jak wygląda?

Większości osób kaszę manną kojarzy się głównie z beztroskim dzieciństwem, gdzie śniadanie gotowało się w mleku z dodatkiem soku malinowego. Warto jednakże mieć świadomość, że kasza manna BEE jest źródłem wielu minerałów niezbędnych do prawidłowego działania organów wewnętrznych. Ze względu na swoją wysoką wartość odżywczą jest również jednym z podstawowych produktów w żywieniu niemowląt i małych dzieci. Kasza manna trafia w formie białych czy też kremowych ziaren. Uzyskuje się ten pokarm w procesie czyszczenia ziarna pszenicy, który polega na oczyszczeniu bielma za pomocą narzędzia do mielenia ziarna. Na rynku dostępne są dwa rodzaje kaszy mannej.

Jak możemy jeść kaszę manną?

Można z niej przyrządzić wiele potraw i jest doskonałym uzupełnieniem diety, można z niej zrobić kaszę i jest zalecana dla osób z chorobami:

  • przewodu pokarmowego,
  • wątroby,
  • dróg żółciowych,
  • nerek.

Owsianka jest również oferowana pacjentom podczas rehabilitacji pooperacyjnej.

Jakie ma właściwości?

Do głównych zalet kaszy mannej należy jej wpływ na układ trawienny. Jest wyjątkowo lekkostrawna, delikatna dla żołądka i nieźle przyswajalna przez nasze ciało, a przy tym okazuje się ona pyszna oraz sycąca. Ze względu na te własności polecana jest dla osób z problemami trawiennymi, wątrobowymi, trzustkowymi oraz dla osób, które muszą stosować dietę ze względów zdrowotnych (np. choroby pęcherzyka żółciowego).

Jak działa na układ nerwowy?

Spożywanie kaszy mannej ma pozytywny wpływ na układ nerwowy, ten korzystny efekt wynika głównie z zawartości witamin z grupy B. Ten cały komplet witamin, a w szczególności witaminy B1 i B6, są odpowiedzialne za lepsze działanie mózgu i bardziej efektywne przekształcanie węglowodanów w energię. Ważna jest również zawartość żelaza w rozdrobnionych ziarnach – jedna porcja zawiera prawie 10% dziennego zapotrzebowania naszego ciała na żelazo. To istotna wiadomość dla osób wykluczających mięso ze swojego jadłospisu, a także dla osób starszych i dzieci. Należy jednak pamiętać, że w przeciwieństwie do prosa czy gryki, kasza manna zawiera gluten.

 

Grzegorz