Kasza manna (https://www.bee.pl/9081-kasza-manna) to rodzaj kaszy, a jego wartość odżywczą powinni docenić pacjenci z zaburzeniami żołądkowo-jelitowymi. Kasza manna gotowana na wodzie i mleku jest lekkostrawna, a jej smak jest bardzo słodki, dlatego dzieci lubią ją jeść. Nadaje się również dla niemowląt. Warto zatem poznać wartość odżywczą kaszy mannej.

Jak powstaje kasza manna?

Kaszę manną uzyskuje się poprzez mielenie wysokiej jakości pszenicy. Ma ona biało-kremową barwę, słodki i świeży aromat oraz delikatny smak. Ponadto, jest delikatna. Ze względu na obróbkę cieplną stosowaną w procesie produkcji, skrobia jest sklejona, dzięki czemu można ją szybciej ugotować. Dodatkowo można kupić kaszę manną pełnoziarnistą, która ma lepszą wartość odżywczą, ponieważ jest lepszym źródłem błonnika pokarmowego w porównaniu ze zwykłym rafinowanym proszkiem.

Co zawiera w sobie kasza manna?

Kasza manna wchodzi w skład pszenicy, jest pozyskiwana z pszenicy zwyczajnej, co oznacza, że ma kaloryczność (jest jednym z najbardziej kalorycznych ziaren) i wartość odżywczą. Tym samym kasza manna zawiera:

  • niewielką ilość białka,
  • błonnika,
  • witamin z grupy B,
  • składników mineralnych (fosfor, żelazo i miedź).

Jednak 100 gram kaszy mannej to około 10% zalecanej dziennej dawki tych minerałów dla dorosłych.

Jakie są inne zalety kaszy mannej?

Kasza manna jest produktem lekkostrawnym, dlatego bardzo dobrze sprawdza się w diecie pacjentów z zaburzeniami żołądkowo-jelitowymi. Sprawdza się także w takich sytuacjach, jak choroby wątroby i dróg żółciowych, wrzody, zapalenie żołądka i jelit, problemy trawienne, a także w sytuacji operacji.

Jak podawać kaszę manną?

Kasza manna doskonale sprawdza się jako samodzielny posiłek: śniadanie lub deser, a także jako zagęstnik i przekąska. Kaszę manną można kupić w supermarketach, sklepach internetowych lub sklepach ekologicznych. Cena kaszy mannej waha się od 2 zł, a nawet 11 zł za kilogram, jeśli zdecydujesz się na zakup ekologicznej kaszy mannej. Wybierajmy zdrowe i smaczne dania spośród tysięcy przepisów i korzystaj z natury. Dziś możesz cieszyć się spersonalizowanym menu, utrzymywać kontakt z dietetykami i korzystać z wielu innych aspektów zdrowotnych, które może nam zapewnić kasza manna.

Jak przyrządzać kaszę?

Możesz gotować kaszę manną z mlekiem lub wodą. Odniesienie kaszy do mleka albo wody zależy od tego, jak gęsta kasza ma być ugotowana. Nie płuczmy kaszy mannej przed gotowaniem. Zagotujmy 2/3 płynu i rozprowadźmy drobny proszek w 1/3 zimnego płynu.

 

Grzegorz